Tuesday 17 June 2014

mee lah tonggek

Assalamulaikum and holla !!


Mak aku memang suka masak dia cakap sebut je nak makan apa semua dia buleh buat *betul ke nie mak?
tapi yang peliknya setiap kali  raya mesti dia masak dua jenis nie je tak nasi ayam merah nasi tomato. tak pernah lagi lah aku tengok mak masak benda lain nak lah jugak merasa makan laksa ke bihun ke huhu
Waktu tue macam nak perli je *aik mak tak kan masak nie je tiap tiap tahun?tapi takpe lah biar aku pendam je soalan tue tak pasal2 kang  kena penampar buaya dgn mak aku 




masihkah kau ingat ?
Apa apa pon aku okey je mak aku masak apepon aku suka :)
Bagi aku dlm bnyak2 aku paling suka mee tonggek mak aku.Mee tonggek nie resepi mak aku sendiri so tak dak kat mana2 kedai special kan?*huhu bajet kau !mee tonggek nie lain siket  dari mee basah ke mee mamak and so on .Kenapa mak aku kasi nama mee tonggek tue aku pon tak tahu mungkin sebab masa masak mee nie kena tonggek2 sikit kot baru rasa dia sedap *cis!selekeh!!
one fine day In Shaa Allah aku akan mewarisi resepi mee tonggek dari mak aku muahahah .
bye bye see u next entry :))
wassalam.

2 comments:

QasehnyaRania said...

mee tonggek.acaner tu..

Krungkrungx said...

hahaha mee resepi mak saya buat sendiri akak :)