Tuesday 18 August 2015

3 langkah asas penjagaan kulit

Assalamualaikum and hello guys

Jadi harini aliah ingin berkongsi dengan korang semua 3 langkah asas penjagaan kulit.
Hmm..ala common la benda ni semua oarng pun tahu lah cara nak  bersihkan kulit muka oh waiittt jangan cakap macam tu lagi dengar dulu apa yang aliah nak kongsikan ni bagi yang dah tahu mantapkan lagi yang belum tahu anggap sebagai ilmu baru.
okeh
KIta tahu rata rata kulit manusia terdiri daripada pelbagai kombinasi jenis kulit contohnya
kulit normal, kering , berminyak ataupun boleh jadi kombinasi yang diatas dan tak lupa jugak ada yang berkulit sensitif.
Tapi tahukah anda walau apa pon jenis kulit yang anda miliki langkah langkah asas penjagaanya tetap sama.
Langkah yang pertama , membersih
Sekurang kurangnya 2 kali sehari pagi dan malam dengan membersih dapat menghilangkan kotoran serta lebihan minyak yang melekat pada kulit.
Seterusnya menyegar
tapi untuk apa kita gunakan penyegar tak cukup ke dengan membersih muka je ?
haa jawapanya senang sahaja fungsi penyegra ialah untuk menutu semula liang liang roma yang terbuka selepas kita mencuci sebentar tadi seterusnya mengecilkan pori pori di wajah .

Akhir sekali tak lengkap lah kalau hnya mencuci dan menyegar haruslah menggunakan pelembab juga.Kulit yang lembap menampakkan kulit wajah kita lebih sihat dan tidak terlihat kusam .

Aliah rasa setakat itu sahajalah perkongsian aliah untuk kali ini .
moga moga bermanfaat jumpa lagi minggu hadapan , Assalamualaikum.

tadaaa... sebenarnya ni tugasan untuk kem media. Setiap peserta kena menghasilkan satu karya tak  kisahlah nyanyian ke journal ke puisi ke apa apa lah ..so aliah pon dengan semangatnya buat la satu recording suara pasal cara asas  penjagaan kulit .Tapiii elok je seminggu nak masuk kem , aliah tak gi pon kem tu huh hangat hangat tahi ayam ja si aliah niii .